Formy pomocy
- „Socjo-Grupa”, „Zainspirowani do działania”, „Życiem zafascynowani – do działania zainspirowani” [program/warsztat profilaktyczny]
- Socjo - Grupa - warsztaty secjoterapeutyczne i profilaktyczne [program/warsztat profilaktyczny]
- Metody działań profilaktycznych w pracy z dziećmi i młodzieżą [działalność szkoleniowa w zakresie uzależnień]
Metody działań profilaktycznych w pracy z dziećmi i młodzieżą
działalność szkoleniowa w zakresie uzależnień
Opis
Program zajęć adresowany jest do osób pracujących z dziećmi i młodzieżą, w tym: nauczycieli, wychowawców, pedagogów, profilaktyków, studentów. \n\nSzkolenia odbywają się w formie spotkania warsztatowego, podczas którego profilaktycy – socjoterapeuci ukazują innowacyjne metody i techniki służące realizacji celów edukacyjnych – profilaktycznych i wychowawczych.\n\nTematyka warsztatów:\n\n1. Integracja i budowa zaufania w grupie (poznanie się wzajemne, wytworzenie bezpiecznej atmosfery w grupie, zaufania i otwartości, ustalenie reguł i norm grupowych, rozwijanie współpracy i współdziałania w grupie, identyfikacja ról grupowych).\n2. Poznawanie siebie (nauka rozpoznania, nazywania, okazywania i odreagowania emocji, "negatywne emocje", rozwijanie samoświadomości, budowanie poczucia własnej wartości i silnej osobowości, rozwijanie świadomości mocnych i słabych stron, wzmacnianie samodzielności \ni indywidualności, zapoznanie z formami odreagowania emocji, regenerowania sił, relaksacji).\n3. Niebezpieczne zachowania - ich wpływ na życie (motywy, mechanizm i konsekwencje ryzykownych zachowań podejmowanych przez dzieci – w tym korzystania z mediów, strategie radzenia sobie w sytuacjach trudnych, zetknięcia ze zjawiskiem cyberprzemocy, formy korzystania z fachowej pomocy specjalistów) \n4. Przeciwdziałanie przemocy (nauka skutecznych form komunikacji interpersonalnej, zaznajomienie z barierami komunikacyjnymi oraz sposobami ich przełamywania, nauka, aktywnego słuchania, rozwijanie umiejętności nadawania i przyjmowania informacji zwrotnej, wyrażania własnych emocji, w tym radzenie sobie ze złością, doskonalenie umiejętności komunikowania i odczytywania sygnałów niewerbalnych).\n5. Profilaktyka agresji i przemocy w tym cyberprzemocy (przeciwdziałanie występowaniu agresywnych zachowań wśród dzieci i młodzieży zarówno w świecie realnym jak i wirtualnym. Ukazane zostaną przyczyny nieodpowiedniego zachowania, ich konsekwencje oraz konstruktywne sposoby rozładowywania złości. Emocje – rodzaje, rozpoznawanie, nazywanie \ni okazywanie, diagnoza skali problemu, Gdzie mieszka złość? Kodeks złości Agresja i przemoc – formy, fakty i mity, Cyberprzemoc - mechanizmy i konsekwencje, sposoby radzenia sobie \nz nieprzyjemnymi emocjami).\n6. Profilaktyka stresu, narkomanii i uzależnień od substancji psychoaktywnych (praca w obszarze motywacji do działania, sięgania po środki psychoaktywne w celu radzenia sobie ze stresem, wytyczanie życiowych i edukacyjnych celów oraz alternatywne sposoby spędzania (motywacja i automotywacja, wytyczanie i realizacja celów, techniki planowania i zarządzania sobą w czasie, strategie radzenia sobie w sytuacjach trudnych i stresowych).\n7. Wzmacnianie czynników chroniących - Rozwijanie pasji i zainteresowań oraz trening zdolności poznawczych jako forma zapobiegania niepowodzeniom edukacyjnym i podejmowaniu ryzykownych zachowań (alternatywne sposoby zagospodarowania czasu wolnego, ćwiczenie twórczego i kreatywnego myślenia, ćwiczenia wspierające uczenie się i koncentracje uwagi, rozwijanie umiejętności w zakresie sztuki cyrkowej, odkrywanie własnych pasji i zainteresowań, doskonalenie umiejętności autoprezentacji i współpracy). \n\nIstnieje możliwość łączenia tematów - w zależności od potrzeb opracujemy program zajęć skierowany do danej grupy Uczestników.
Adresaci działalności szkoleniowej
- specjaliści (np. psycholodzy, pedagodzy – także studenci)
- nauczyciele
Dodatkowe informacje
– brak
Nieaktualne dane? Jeśli jesteś przedstawicielem tej placówki, możesz je samodzielnie poprawić w panelu administracyjnym.